Chrám sv. Mořice, 19.00

Místo konání: Kostel svatého Mořice
Čas: 19:00
Vstupenky objednávejte ještě dnes pomocí tohoto formuláře

Účinkující: 

Lucie Kaňková / soprán

Lucie Kaňková
Sopranistka Lucie Kaňková vystudovala operní zpěv ve Švýcarsku a je nositelkou mnoha pěveckých cen. V sezóně 2014/15 byla angažována v Theater Biel-Solothurn. Od roku 2014 je také oficiální sólistkou švýcarského sboru a orchestru de Lancy-Genève. V roce 2016 ve Švýcarském Bielu a Baselu inscenovala projekt Ariadne Bohuslava Martinů, ve kterém zpívala roli Ariadny V této roli se také uvedla v roce 2018 v Deutsche Oper am Rhein v Německu. V roce 2018 ztvárnila roli Kuchtíka v produkci Dvořákovy Rusalky ND Brno. V roce 2019 vystoupila jako sólistka Olomouckých barokních slavností, Janáčkova máje a festivalu Hortus Magicus v Kroměříži v roli Času a Štěstěny v opeře Il tribunale di Giove Karla Ditters von Dittersdorfa. V loňské sezoně Lucie ztvárnila ve Slezském divadle Opava role Ännchen v Čarostřelci, Violetty Valéry v La Traviatě a Susanny ve Figarově svatbě. V sezoně 2020/2021 se také představila v hlavní roli Poppey v opeře Korunovace Poppey v DJKT v Plzni.

Michaela Zajmi / soprán

Michaela Zajmi
Mezzosopranistka Michaela Zajmi (roz. Kapustová) je absolventkou Pražské konzervatoře ze třídy prof. Yvony Škvárové. Už za studia se účastnila Mistrovských kurzů u Petera Dvorského v Jaroměřicích. V divadle debutovala rolí Rosiny v Lazebníku sevillském v Divadle J. K. Tyla v Plzni a po té následovaly další role v Národním divadle Brno, v Národním divadle v Praze, v Jihočeském divadle České Budějovice a Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Za rok 2010 byla nominovaná na cenu Thálie za jevištní výkon v roli Angeliny v Rossiniho opeře La Cenerentola v Národním divadle Brno. V Národním divadle v Praze účinkuje v rolích, jako je Mozartova Dorabella (Così fan tutte) a Cherubín (Figarova svatba), Rosina (Lazebník sevillský), Mercedes, Lišák Zlatohřbítek (Příhody lišky Bystroušky), Charlotte (Massenet: Werther) ad.

Tomáš Kořínek / tenor

Tomáš Kořínek
Tenorista Tomáš Kořínek absolvoval brněnskou konzervatoř a JAMU. Již při svých studiích působil jako stálý host opery Divadla J. K.Tyla v Plzni, kde je od roku 2004 ve stálém angažmá. Je držitelem mnoha ocenění ze soutěží doma i v zahraničí. V roce 2004 se objevil v širší nominaci na Cenu Thálie za ztvárnění role Pedrilla (Únos ze serailu) v divadle J. K. Tyla, dále v roce 2009 za Števu (Její pastorkyňa) v divadle J. K. Tyla, v roce 2010 za roli Dona Ramira (Popelka) v Národním divadle Brno  a  2017 se objevil opět v širší nominaci na cenu Thálie za mimořádné ztvárnění role Jakuba Jana Ryby ve stejnojmenné opeře Miroslava  Kubičky, kterou uvedla plzeňská opera ve světové premiéře. Pravidelně spolupracuje s Národním divadlem v Praze a Brně, divadlem F.X. Šaldy v Liberci a operou v Českých Budějovicích. Tomáš Kořínek patří také mezi vyhledávané interprety barokní hudby.

Ivo Hrachovec / bas

Basista Ivo Hrachovec vystudoval na ostravské konzervatoři klarinet u Petra Bohuše a sólový zpěv u doc. Drahomíry Míčkové, pod jejímž vedením pokračoval ve studiu na Ostravské univerzitě, kterou absolvoval v roce 1997. V roce 1993 se zúčastnil letního studijního pobytu v italské Sieně u Carla Bergonziho. V dubnu 1996 debutoval jako mnich Varlaam (Musorgskij: Boris Godunov) ve Státní opeře Praha. V letech 2003-2011 byl sólistou Státní opery Praha, od ledna 2012 je sólistou Opery Národního divadla. Věnuje se rovněž koncertní činnosti.

Český akademický sbor

Český akademický sbor
Český akademický sbor Brno (ČAS) je prominentním reprezentantem akademického sborového zpěvu v České republice. Do hudebního dění vstoupil v roce 2004 nejprve jako reprezentativní těleso Masarykovy univerzity, od roku 2018 se již představuje zcela samostatně pod dnešním názvem. Sbor čítající šedesát zpěváků (SATB) z řad studentů a absolventů všech brněnských univerzit se mimo interpretaci klasické sborové literatury prezentuje také jako těleso kantátového či oratorního typu, neboť s nadšením přijal několik nabídek ke spolupráci s profesionálními orchestry a institucemi (Filharmonie Brno, Národní divadlo Brno, Symfonický orchestr Českého rozhlasu (SOČR), Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Komorní filharmonie Pardubice, Moravská filharmonie Olomouc, Štátna filharmónia Košice, Der Leipziger Universitätsorrchester aj.). Zcela mimořádnou spolupráci uskutečňuje ČAS s Národním divadlem Brno a to v operním představení Bohuslava Martinů – Hry o Marii (od sezóny 2014/2015), v soudobé operní inscenaci finské skladatelky Kaija Saariaho – Láska na dálku (od sezóny 2016/2017), v soudobé operní inscenaci Marka Ivanoviće – Monument (od sezóny 2019/2020), a také v operním představení Bohuslava Martinů – Řecké pašije (od sezóny 2021/2022).

Michal Vajda / sbormistr

Michal Vajda
Dirigentem a sbormistrem Českého akademického sboru je od samotného založení Michal Vajda. Vystudoval konzervatoř a JAMU v Brně (hra na varhany, duchovní hudba, dirigování). Dirigentské činnosti se věnuje více jak 25 let. V roce 2016 obdržel od Unie českých pěveckých sborů a Nadace Český hudební fond „Cenu Ferdinanda Vacha“. Svým citlivým přístupem a jasnou hudební představou dokáže svůj sbor přivést k mimořádným uměleckým a poutavým výkonům, což je pravidelně ceněno nejen v rámci mezinárodních festivalů, ale i pravidelnou spoluprací s profesionálními orchestry, dirigenty, sólisty či hudební kritikou.

Czech Virtuosi

Czech Virtuosi
zahájil svoji koncertní činnost před více než dvaceti lety. Během svého působení odehrál stovky koncertů zahrnujících díla světových mistrů komorní, symfonické, duchovní i operní hudby, a to od baroka až po současnost. Doménou orchestru i přesto zůstává tvorba W. A. Mozarta. Kromě řady koncertů ve Vídni, například ve slavném Konzerthausu či Schönbrunnu, lze však Czech Virtuosi slyšet i ve vzdálenějších koutech světa. Již třikrát absolvovali koncertní turné po Japonsku a každoročně jsou zváni na hudební festivaly v Nizozemí, Itálii nebo Španělsku. Vyzdvihnout lze také jejich účast na Festivalu české hudby ve francouzském Dijonu v roce 2015 a 2017, v lednu 2019 v Caen, v březnu 2019 provedli Czech Virtuosi Dvořákovo Stabat Mater ve Vídni. Doma se soubor účastní tuzemských festivalů, vystupuje v pražském Rudolfínu a pořádá své vlastní koncerty v Brně. Tradicí se zde již staly Tříkrálové koncerty s charismatickým Jiřím Pavlicou a jeho Hradišťanem v katedrále svatého Petra a Pavla.

Marián Lejava / dirigent

Marián Lejava
Marián Lejava (1976) je pětinásobným nominantem a dvojnásobným držitelem Radio_Head Awards za album roku (2013 a 2016), dvou cen Hudebního fondu (Jána Levoslava Belly 2003 a Frica Kafendy 2018). V letech 2000-09 byl hlavním dirigentem VENI ensemble, v letech 2010-15 VENI Academy, jehož vznik inicioval. Od roku 2014 je hlavním dirigentem Prague Modern ensemble. Pravidelně spolupracuje s orchestry a operními scénami na Slovensku, v ČR, Maďarsku, Německu nebo Francii. Premiéroval více než 120 soudobých děl slovenských a světových skladatelů na festivalech doma i v zahraničí. Podílel se na 25 CD pro Naxos, Pavlík Records, Real Music House a j. Jeho kompozice zazněly na domácích i zahraničních festivalech soudobé hudby (ISCM World New Music Days: Záhřeb 2005, Košice 2013 a Tallin 2019, Varšavský podzim 2006, Bienale musički Záhřeb 2015 a i.). V letech 2006 a 2017 mu vyšla dvě autorská alba, druhé z nich realizoval s Metrum ensemble v Budapešti. Od roku 2014 pravidelně realizuje úpravy děl světového operního a symfonického repertoáru pro menší obsazení (2014 Rusalka, 2017 Liška Bystrouška, 2020 Casanova in der Schweiz, Beethoven a Schumann houslové koncerty 2020 a j.). V roce 2018 založil vydavatelství USE Music Publ. Od roku 2010 je pedagogem na VŠMU v Bratislavě, kde vyučuje skladbu a orchestrální dirigování. Pedagogický působil také na FF UK v Bratislavě, na JAMU v Brně, HAMU v Praze.