dóm sv. Václava, 19.00

Čas: 19:00
Vstupenky objednávejte ještě dnes pomocí tohoto formuláře

Účinkující: 

Lucie Ceralová / alt

Lucie Ceralová
Altistka s podmanivým sametovým hlasem Lucie Ceralová absolvovala nejdříve studium germanistiky a nederlandistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a posléze obor operní zpěv na Vysoké hudební škole v Drážďanech. Stala se finalistkou Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka a byla ji udělena cena Společnosti Antonína Dvořáka za nejlepší interpretaci Dvořákovy písně.V roce 2012 debutovala v drážďanské Semperově opeře v novém nastudování Henzeho opery We come to the River. V drážďanské opeře v loňském roce zpívala pod taktovkou Tomáše Netopila jako Vlasta ve Weinberově Pasažerce a paní Revírníková v Lišce Bystroušce. Pravidelně vystupuje i na dalších německých operních scénách, jakými jsou např. Schwerin, Wuppertal, Cottbus, Münster nebo Halle, koncertně na významných mezinárodních hudebních festivalech jako jsou Dresdner Musikfestspiele, Pražské jaro, Merziger Festspiele či Festival komorní hudby v rakouském Lockenhausu, kam přijala pozvání Gidona Kremera. Nahrává pro Český rozhlas a Kulturradio Berlin.

Iva Bittová / etnický zpěv

Iva Bittová
Iva Bittová je výraznou hudební a uměleckou osobností dneška. Její známost a obliba již přesáhla hranice našeho státu. Jako zpěvačka a hráčka na housle je nezaměnitelná. Sama sebe charakterizuje těmito slovy: „Prošla jsem mnoha hudebními žánry od alternativy přes jazz, rock, klasickou hudbu včetně hostování v opeře. Dodnes se hledá pojmenování mého hudebního jazyka, který je pro mnohé naprosto originální. Mé skladby a kompozice vznikají z podnětu všedního života. Důležité je ticho a ničím nerušená pozitivní atmosféra, která se do hudby vtiskne. Housle mne provázejí a usměrňují celý můj život, obtížná technická cvičení mi dodávají řád, jistotu, a odhalují mé vnitřní pochybnosti. Jsou zrcadlem mých vnitřních snů a představ, které nesnesou povrchnost. Má komunikace je založena na vibraci a rezonanci zvuku houslí a hlasu. Jejich souznění mne vede k dokonalosti, i když vím, že cesta k ní je nekonečná.“

Vlastimil Matoušek / šakuhači

Vlastimil Matoušek
Etnomuzikolog a hudební skladatel Vlastislav Matoušek absolvoval kompozici a postgraduální kurz hudební teorie na HAMU v Praze. V roce 1996 jako stipendista Japan Foundation studoval hru na šakuhači u Kifu Mitsuhashiho v Tokiu a japonskou tradiční hudbu na University of Letters v Ósace. Na hudební fakultě AMU obhájil disertaci Kinetika v etnické hudbě a získal doktorát a v roce 2004 byl jmenován docentem. Ve své hudební praxi působí od 80. letech v alternativní rockové skupině Máma Bubo jako baskytarista. Od roku 2016 působí též v kapele Yamabushi, kde aplikuje postupy etnické hudby a moderní klasiky do rockové estetiky. Nejčastěji ovšem vystupuje s japonskou tradiční flétnou šakuhači, ať už jako sólový hráč, člen souboru Relaxace orientovaným na asijskou klasickou hudbu, tak v příležitostných sestavách soustředěných na fúzi lidové hudby a jazzu. Vedle toho se věnuje i východočeskému folkloru (hraje i na různé typy dud a niněru) a středověké hudbě.

Ars Brunensis / sbor

Ars Brunensis je smíšený pěvecký sbor, který je aktivní již skoro čtyři desítky let. Je ceněn pro svou vysokou uměleckou úroveň, především na poli interpretace hudebních děl období baroka. Činnost Ars Brunensis však nepokrývá pouze tuto oblast vážné hudby. Sbor se také podílí na realizacích projektů jiných hudebních žánrů, jako např. jazz, folklór, muzikál, alternativa apod. Koncertuje pravidelně u nás i v cizině, je zván na hudební festivaly, spolupracuje s významnými soubory a umělci, divadly a kulturními institucemi v Česku i v zahraničí. V posledních letech účinkuje také v operních či muzikálových představeních. Podílel již na více než dvou desítkách CD nahrávek, řadu jeho vystoupení zaznamenal rozhlas nebo televize.Sbormistrem je Dan Kalousek.

Dan Kalousek / sbormistr

Dan Kalousek
Po maturitě na gymnáziu vystudoval konzervatoř v Brně v oboru kompozice a dirigování. Obor dirigování orchestru pak absolvoval na JAMU v Brně, ve studiu pokračoval na Hochschule für Musik und Theater Leipzig a Weimar.Jako sbormistr Ars Brunensis provedl s tímto tělesem řadu koncertů u nás i v zahraničí. Pracoval na projektech s Jiřím Pavlicou, skupinou Jablkoň, s tělesy Jenaer Madrigalkreis, Bohemiachor, sborem Letní školy barokní hudby, Brněnským akademickým sborem ad. Nahrává především skladby soudobých autorů pro nakladatelství Naxos, Vienna Modern Masters, Supraphon, Capstone records, Querstand a další. V současné době působí jako hudební šéf Městského divadla Brno.

Filharmonie B. Martinů Zlín

Myšlenka na založení symfonického orchestru vznikla ve Zlíně již ve dvacátých letech minulého století. Na začátku roku 1989 přijal orchestr název Filharmonie Bohuslava Martinů. Postupně z něj vyrostl významný český orchestr, jehož umělecký profil utvářela řada vynikajících šéfdirigentů a stálých či hostujících dirigentů – Rudolf Kvasnica, Richard Týnský, Eduard Fischer, Jaroslav Opěla, Rostislav Hališka, Stanislav Macura, Petr Altrichter, Miloš Machek, Peter Lücker, Kirk Trevor, Tomáš Koutník, Jakub Hrůša, Stanislav Vavřínek a řada dalších. Od sezony 2015 – 16 je šéfdirigentem Vojtěch Spurný. Do reperto& aacute;ru orchestru patří velká symfonická díla, ale též skladby přesahující i do oblasti jazzu, šansonu nebo populární hudby. Koncertní činnost orchestru má v současnosti základ ve třech řadách abonentních, mimoto však orchestr vystupuje v množství dalších koncertů ve Zlíně i jeho regionu. Hostuje též ve všech významnějších centrech České republiky, zahraniční turné přivedla orchestr do Itálie, Dánska, Maďarska, Chorvatska, Řecka, Polska, Rakouska, Rumunska, Německa, Francie, Portugalska, Španělska, Ukrajiny a USA (Carnegie Hall).

Stanislav Vavřínek / dirigent

Stanislav Vavřínek
Dirigent Stanislav Vavřínek vystudoval na brněnské konzervatoři flétnu a dirigování. Ve studiu dirigování pak pokračoval na pražské HAMU u profesorů Elišky, Vajnara a Štycha. Po dokončení absolvoval mistrovské kurzy Roberta Benziho ve Švýcarsku.V letech 1994 -1998 byl hlavním dirigentem Pražského studentského orchestru, který pod jeho vedením získal řadu ocenění:1. cena (s nejvyšším oceněním soutěže "Suma cum laude") na mezinárodní soutěži v belgickém Neerpeltu (1995), 1. cena v národní rozhlasové soutěži Concerto Bohemia (1995 a 1996). V roce 19 97 pak následovala v téže soutěži cena absolutního vítěze. V roce 1998 dirigoval Mezinárodní mládežnický orchestr na závěrečném festivalovém koncertě v japonské Shizuoce. V letech 1999 - 2008 působil jako šéfdirigent Jihočeské komorní filharmonie České Budějovice, od roku 2008 ve Filharmonii Bohuslava Martinů ve Zlíně a jako pedagog na Akademii múzických umění v Praze. Jako host spolupracoval s významnými českými, evropskými i zámořskými orchestry, jako např. Česká filharmonie, Slovenská filharmonie, Hamburger Symphoniker, Gdaňská filharmonie a další. Dirigoval v Německu, Rakousku, Belgii, Švýcarsku, Polsku, Španělsku i Japonsku.