Účinkující

Iwona Hossa / sopran I

Bude doplněno později.

Karolina Sikora / sopran II

Bude doplněno později.

Anna Lubańska / alt

Bude doplněno později.

Adam Zdunikowski / tenor

Bude doplněno později.

Piotr Nowacki / bas

Bude doplněno později.

Orchestr, smíšený a chlapecký sbor

Bude doplněno později.

Filharmonie K. Szymanowského Krakov

Bude doplněno později.

Krzysztof Penderecki / dirigent

Bude doplněno později.

Lucie Ceralová / alt

Bude doplněno později.

Iva Bittová / etnický zpěv

Bude doplněno později.

Vlastimil Matoušek / shakuachi

Bude doplněno později.

Ars Brunensis / sbor

Ars Brunensis je smíšený pěvecký sbor, který je aktivní již skoro čtyři desítky let. Je ceněn pro svou vysokou uměleckou úroveň, především na poli interpretace hudebních děl období baroka. Činnost Ars Brunensis však nepokrývá pouze tuto oblast vážné hudby. Sbor se také podílí na realizacích projektů jiných hudebních žánrů, jako např. jazz, folklór, muzikál, alternativa apod. Koncertuje pravidelně u nás i v cizině, je zván na hudební festivaly, spolupracuje s významnými soubory a umělci, divadly a kulturními institucemi v Česku i v zahraničí. V posledních letech účinkuje také v operních či muzikálových představeních. Podílel již na více než dvou desítkách CD nahrávek, řadu jeho vystoupení zaznamenal rozhlas nebo televize. Sbormistrem je Dan Kalousek.

Filharmonie B. Martinů Zlín

Bude doplněno později.

Stanislav Vavřínek / dirigent

Bude doplněno později.

Stanislav Macura / dirigent

Bude doplněno později.

Katta (Kateřina Chroboková) / varhany, zpěv

Bude doplněno později.

Récréation de musique Ensemble

převzal svůj název podle sbírky francouzského skladatele Jeana-Maria Leclaira. Soubor tvoří mladí hudebníci, kteří si jsou blízcí svým chápáním hudby a její interpretace. Pozornost věnují především komorní hudbě vrcholného baroka a raného klasicismu. Všichni jsou absolventy českých vysokých škol. Další inspiraci a poučení získali při svých studiích v zahraničí a také intenzivní koncertní činností. Každý z nich působí nejen jako komorní hráč, ale vystupují také sólově.        

Magda Malá / housle

Vystudovala hru na housle na Pražské konzervatoři (prof. D. Zárubová) a historickou provozovací praxi na Týnské škole – Collegium Marianum (Univerzita Karlova) u MgA. L. Torgersen. Aktivně se účastnila mistrovských kurzů a seminářů staré hudby (C. Mackintosch, K. Debretzeni, D. Deuter, L. Russel, A. Steck, R. Richter, M. Glodeanu). Věnuje se především koncertní činnosti. Spolupracuje s předními barokními ansámbly i orchestry jako např. Musica Florea, Capella Regia Praha, Collegium Marianum, Collegium 1704, Ensemble Inégal, Harmonia Delectabilis, Hipocondria ensemble, Musica Salutaris, Musica Figural is, Temperament 430, Ensemble Fiorello). Od roku 2010 působí jako sólistka a koncertní mistryně Ensemble 18+, který se zabývá zvláště interpretací hudby českého klasicismu.Vystupuje jako sólová a komorní hráčka na mnoha festivalových pódiích v České republice i v zahraničí, účastní se mezinárodních projektů staré hudby, podílí se na nahrávání CD a natáčí pro rozhlas a televizi.

Jan Zemen / violoncello

Byl v roce 2000 přijat na Konzervatoř v Pardubicích do violoncellové třídy prof. Josefa Krečmera. V době studia na konzervatoři zaznamenal mnoho úspěchů na interpretačních soutěžích a na mistrovských kurzech (D. Sella, E. Rattay, M. Fukačová, Y. Feigelson). K největším úspěchům patří titul absolutního vítěze na soutěžní přehlídce konzervatoří České republiky v roce 2005 a titul laureáta na International Wettbewerb v rakouském Liezenu. Nyní dokončuje studium pražské Akademie múzických umění u Prof. Miroslava Petráše. Zároveň studuje Hochschule für musik ve Švýcarském Luzernu u prof. Marka Jerieho. Jako sólista vystoupil již s takovými orchestry, jakými jsou např. Komorní filharmonie Pardubice, Severočeská filharmonie Teplice, filharmonie Hradec Králové nebo se souborem Barocco Sempre Giovane (Baroko stále mladé) jehož je stálým členem.

Monika Knoblochová / cembalo

je vyhledávanou a uznávanou hráčkou na cembalo. Po absolvování Konzervatoře v Praze, obor klavír, studovala, tentokrát již cembalo, na Akademii múzických umění ve třídě prof. Giedré Lukšaité-Mrázkové a formou konzultací u prof. Zuzany Růžičkové. Absolvovala roční stáž na Hermann-Zilcher-Konservatorium ve Würzburgu, v letech 1996-98 studovala na Dresdner Akademie für alte Musik u prof. Johna Tolla a od roku 2000 na Hochschule für Musik v Kolíně n. Rýnem ve třídě prof. K. Haugsanda, kterou v roce 2002 zakončila diplomem. V roce 2006 uzavřela svá studia koncertním diplomem v mistrovské třídě prof. Christine Schornsheim na Hochschule für Musik v Mnichově. Monika Knoblochová vystupuje jak sólově, tak v rámci rozmanitých komorních formací či jako sólistka s orchestrem.

Tomáš Černý / tenor

Tenorista Tomáš Černý hostuje na domácích i zahraničních operních scénách, z nejvýznamnějších jmenujme např. Staatstheater Nürnberg, Theater Basel, Opernhaus Zürich nebo Staatsoper Stuttgart. V zahraničí je Tomáš Černý považován za specialistu na český, zejména Dvořákův koncertní repertoár – kupř. nahrávka Dvořákova Requiem získala v roce 2011 prestiž ní japonské ocenění Tokusen. Je držitelem ceny Thálie 2000 za hlavní roli v Lehárově Zemi úsměvů a ceny Libuška na festivalu Opera 2005 za ztvárnění Edgarda v Donizettiho Lucii di Lammermoor. Je častým hostem prestižních domácích i zahraničních festivalů.

Barbora Polášková / mezzosoprán

Mezzosopranistka Barbora Polášková, nominovaná na Cenu Thálie 2016, získala hudební vzdělání na Pražské konzervatoři a Konzervatoři Plzeň (absolvovala ve třídě Jaroslavy Niederlové) a na řadě mistrovských kurzů doma i v zahraničí (mj. Masterclass J. Cury v roce 2016 či D. Peckové v roce 2012). Své vzdělání si doplnila studiem jazyků na Univerzitě Karlově. Vystupuje po celé republice, absolvovala turné po Brazílii, Japonsku, Thajsku, Izraeli, Maroku, Francii a Německu, spolupracuje se světovými a českými dirigenty a orchestry (Sao Paulo Symphony Orchestra, Thailand Philharmonic Orchestra, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Pražská komorní filharmonie, Filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc ad.).

Michaela Zajmi / soprán

Mezzosopranistka Michaela Zajmi (roz. Kapustová) je absolventkou Pražské konzervatoře ze třídy prof. Yvony Škvárové. Už za studia se účastnila Mistrovských kurzů u Petera Dvorského v Jaroměřicích. V divadle debutovala rolí Rosiny v Lazebníku sevillském v Divadle J. K. Tyla v Plzni a po té následovaly další role v Národním divadle Brno, v Národním divadle v Praze, v Jihočeském divadle České Budějovice a Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Za rok 2010 byla nominovaná na cenu Thálie za jevištní výkon v roli Angeliny v Rossiniho opeře La Cenerentola v Národním divadle Brno. V Národním divadle v Praze účinkuje v rolích, jako je Mozartova Dorabella (Così fan tutte) a Cherubín (Figarova svatba), Rosina (Lazebník sevillský), Mercedes, Lišák Zlatohřbítek (Příhody lišky Bystroušky), Charlotte (Massenet: Werther) ad.

Ivo Hrachovec / bas

Bude doplněno později.

Jiří Přibyl / bas

Basista Jiří Přibyl studoval zpěv soukromě u Václava Zítka. V roce 1996 se stal členem sboru Národního divadla v Praze. Zde dostal i sólové příležitosti. První velkou rolí, kterou zaujal, byl Banco ve Verdiho Macbethovi v Divadla F .X. Šaldy v Liberci. Hostoval ve Státní opeře v Praze a na operních scénách v Ostravě, Opavě, Plzni, Brně. Jeho repertoár obsahuje nejen tituly operní, ale věnuje se též interpretaci oratorních děl. V současné době je sólistou Moravského divadla v Olomouci. V roce 2014 obdržel cenu Thálie za titulní roli v opeře G.Verdiho Falstaf a cenu Olomouckého kraje.

Jakub Kettner/ baryton

Bude doplněno později.

Jakub Rousek / tenor

Bude doplněno později.

Roman Hoza / baryton

Barytonista Roman Hoza je absolventem brněnské Janáčkovy akademie múzických umění. Dále se zdokonaloval na Universität für Musik ve Vídni, v programu Young singers project při Salzburger Festspiele a rok a půl byl také členem operního studia Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu. V současnosti je R. Hoza sólistou Janáčkovy opery v Brně a pravidelným hostem dalších českých operních domů. Brněnskému publiku se představil mimo jiné jako Don Giovanni, Guglielmo (Cosi fan tutte), čert Marbuel (Čert a Káča), Jaufré Rudel (Láska na dálku) nebo Belcore (Nápoj lásky). V pražském N&aacut e;rodním divadle ztvárnil roli Figara (Figarova svatba), Mammu Agatu (Poprask v opeře) nebo Dandiniho (Popelka).

David Szendiuch / bas

Basista David Szendiuch studoval sólový zpěv na Konzervatoři v Brně pod vedením Sylvie Kodetové a Josefa Škrobánka. Působil ve sboru opery Janáčkova divadla v Brně, kde mu byly svěřeny i sólové role. V roce 1999 se stal sólistou Moravského divadla v Olomouci, kde působí dodnes. V roce 2002 získal vyznamenání za mimořádný umělecký výkon za roli Leporella. Vystupuje i v oratorních dílech. V roce 2015 absolvoval Janáčkovu akademii múzických umění v Brně.

Jan Fišar / recitace

Bude doplněno později.

Kantiléna / dětský sbor Brno

Bude doplněno později.

Jakub Klecker / sbormistr

Bude doplněno později.

Ensemble Versus

Vznikl v roce 2003 jako komorní sbor studentů Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, od roku 2009 je součástí brněnského sdružení hudebníků Ensemble Opera Diversa. Sbor založil a vede Vladimír Maňas. Repertoár sboru je soustředěn na duchovní hudbu 16., 20. a 21. století. V tematických programech duchovní hudby 16. a 17. století vystupuje častěji s ansámblem dechových nástrojů Capella Ornamentata (umělecký vedoucí Richard Šeda). V roce 2017 ve spolupráci právě s tímto souborem vydal své první CD, věnované dílu p ozdně renesančního skladatele Nicolause Zangia.

Richard Šeda / umělecký vedoucí

Bude doplněno později.

Vladimír Maňas / umělecký vedoucí

Bude doplněno později.

Capella Ornamentata

Hlavním posláním souboru Capella Ornamentata je autentická interpretace převážně duchovní hudby 16. a 17. století a prezentace v České republice zatím méně známých dechových nástrojů jako je cink, barokní pozoun, dulcian a dalších. Jeho členové působí v renomovaných českých i zahraničních souborech staré hudby. Má na svém kontě řadu prestižních vystoupení v České republice i v zahraničí a do svých projektů zve zahraniční hudebníky. V letech 2010 a 2016 se Capella Ornamentata prezentovala v programu České televize v pořadu Terra musica.

Nana Miriani / soprán

Bude doplněno později.

Jana Sýkorová / alt

Bude doplněno později.

Tomáš Černý / tenor

Tenorista Tomáš Černý hostuje na domácích i zahraničních operních scénách, z nejvýznamnějších jmenujme např. Staatstheater Nürnberg, Theater Basel, Opernhaus Zürich nebo Staatsoper Stuttgart. V zahraničí je Tomáš Černý považován za specialistu na český, zejména Dvořákův koncertní repertoár – kupř. nahrávka Dvořákova Requiem získala v roce 2011 prestiž ní japonské ocenění Tokusen. Je držitelem ceny Thálie 2000 za hlavní roli v Lehárově Zemi úsměvů a ceny Libuška na festivalu Opera 2005 za ztvárnění Edgarda v Donizettiho Lucii di Lammermoor. Je častým hostem prestižních domácích i zahraničních festivalů.

Martin Gurbal / bas

Bude doplněno později.

Moravská filharmonie Olomouc

Bude doplněno později.

Jaromír Michael Krygel
Jaromír M. Krygel / dirigent

Dirigent Jaromír M. Krygel studoval na Konzervatoři v Ostravě a je absolventem Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, kde absolvoval ve třídě dirigenta Stanislava Macury. Již v době studia na konzervatoři se stal asistentem šéfdirigenta Moravské filharmonie Olomouc. Dále působil jako šéfdirigent Komorní filharmonie Brno a v roce 1997 byl jedním z nejmladších účastníků světově uznávané dirigentské soutěže Concours International de Jeunes Chefs d'Orchestre de Besancon. Několikrát se zúčastnil mistrovských interpretačních kurzů Bachakademie v Praze a na osobní pozvání H.Rillinga také Internaationale Bachakademie Stuttgart vedených jím osobně a J.E.Gardinerem. Spolupracoval s řadou orchestrů (např. Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Filharmonie Brno, Janáčkova filharmonie Ostrava, Moravská filharmonie Olomouc, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Komorní orchestr pražských symfoniků, Štátna filharmónia Košice, Štátny komorný orchester Žilina, Cappella Istropolitana, ad.) a sborů (Český filharmonický sbor Brno, Pražský filharmonický sbor, Kühnův smíšený sbor, Slovenský filharmonický sbor, Lúčnica ad.). Hostoval ve Francii, Německu, Itálii, Dánsku, Švédsku a Švýcarsku s programem operním i orchestrálním. Od roku 2009 je uměleckým ředitelem Podzimního festivalu duchovní hudby v Olomouci a od téhož roku trvá též spolupráce s TV Noe, s níž realizoval hezkou řádku oratorních děl, která se vysílají dodnes (např. Massenet: Maří Magdaléna, Schubert: Mše G dur, Webber Lloyd: Requiem, Dvořák: Requiem, Bruckner: Te Deum). Významným uměleckým a dramaturgickým počinem bylo nastudování děl - Requiem od Camille Saint –Saënse (2014) a v loňském roce Donizettiho Messa di Gloria e Credo.